Закупівлі Одеської міськради. Не перевищуючи поріг

Вже більше місяця минуло після гучних святкувань Нового Року. Але в році минулому лишилось багато цікаво і невідомого звичайному громадянину. Наприклад, як і куди витрачали гроші органи місцевого самоврядування. Тому ми вирішили зробити невеличкий аналіз того, як у 2018 проходили закупівлі найбільших департаментів і управлінь Одеської міської ради.

 

Почнемо чи не з найважливішого, Департаменту охорони здоров’я. За 2018 рік було оголошено 384 закупівлі, з яких 29 не відбулись або були скасовані. В середньому на кожній закупівлі Департаменту вдалось знизити ціну трохи менше ніж на 3%, що дало змогу отримати економію у майже 2 мільйони 686 тисяч гривень. Якщо ж говорити про тендерні закупівлі, то їх було 130, з них 96 (а це 74%) мали лише одного учасника. З конкурентними закупівлями все не так добре, їх було всього дві і обидві не відбулись. А у випадку з неконкурентними закупівлями 4 з 9 договорів укладено з ТОВ «Альфа Пресс». Ну і найцікавіше, з усіх проведених закупівель лише 34,5% (133) були надпороговими, з них 17% пройшли лише з одним учасником.

Тепер перейдемо до виконавчого комітету міської ради. Якщо брати узагальнену інформацію по всім тендерам, то їх загальна кількість склала 166, з яких не відбулось 20. Середній відсоток зниження ціни склав 8,6%, що дозволило виконавчому комітету одеської міської ради зекономити для бюджету трохи більше ніж 1 мільйон 300 тисяч гривень. Якщо говорити про надпорогові закупівлі то вони складають всього лише 34%, тобто 56 закупівель, з яких 20 взагалі не відбулось, а 29 мали лише одного учасника.

 

Дуже цікавою є узагальнена інформація по Департаменту інформації та зв’язків з громадськістю одеської міської ради. Так даний структурний підрозділ здійснив 71 закупівлю, з яких 69 мали лише одного учасника. Підтверджена економія склала трохи більше ніж один мільйон сто тисяч гривень. Надпорогових процедур даний Департамент провів аж цілих дві, що склало майже 3%.

 

Не змогли ми оминути увагою Департамент культури та туризму. І хоч саме цей підрозділ нічого не зекономив для бюджету, і загальна кількість закупівель склала достатньо маленьку цифру – 89. Жодної надпорогової чи конкурентної процедури за весь 2018 рік не відбулось. Проте, хочемо зауважити, що 15% від всіх закупівель становили одяг, взуття та аксесуари. Для чого вони цьому Департаменту і як вони будуть використані? Ризикнемо припустити, що це закуповувались костюми для якогось будинку культури або ж дитячого танцювального колективу.

 

А от наш улюблений Департамент освіти і науки одеської міської ради зекономив для бюджету майже два мільйони гривень, хоч і середній коефіцієнт зниження ціни становив лише 1%. 53 процедури торгів відбулись з проведенням аукціонів. З 237 процедур надпороговими було лише 37, що складає 15,6%, відбулось же лише 28 надпорогів. 62% всіх коштів було витрачено на закупівлю продуктів харчування. А беззаперечним лідером серед переможців стало ТОВ «Проект Інвест ХХІ», про яке ми писали в одному зі своїх попередніх матеріалів.

 

Тепер перейдемо до більш цікавих і великих цифр. Поговоримо про управління капітального будівництва. Загальна сума завершених тендерів у цього замовника склала майже 1 мільярд 400 мільйонів гривень. А от економія склала трохи менше ніж 19 мільйонів. З 395 процедур лише 97 були надпороговими і з них 17 взагалі не відбулось, а 21 відбулась за наявності лише одного учасника. Таким чином частка над порогів склала всього 24,5%. Найбільше коштів від управління капітального будівництва отримало ТОВ ВКП «Таурус», мова йде про 121 з половиною мільйон гривень. Ще три фірми виграли тендерів на суму більшу ніж сто мільйонів гривень. Це ТОВ «Укрспецпроект», ТОВ «Компанія екстер’єр-дизайн» та ТОВ «Підприємство «Альянс». Відмітимо, що «Компанія екстер’єр-дизайн» належить колишньому депутату Одеської міської ради і колишньому начальнику цього ж управління Анатолію Рагуліну.

 

Проаналізувавши закупівлі 6 структурних підрозділів Одеської міської ради ми можемо констатувати, що більшість відверто не бажає використовувати надпорогові процедури. Їхня кількість в середньому для даних управлінь і департаментів склала надзвичайно малий відсоток від загальної кількості всіх процедур закупівлі – 18,6%. А це, в свою чергу, дає величезне поле для маніпуляцій і не чистої гри при проведенні тендерів. Ще одним корупційним ризиком є те, що значна кількість процедур відбулись без конкуренції, тобто лише з одним учасником.

 

Але, у будь-якому разі, використання Прозорро є величезним позитивом. Адже економія, яку отримують місцеві бюджети на закупівлях, просто колосальна. І ще одне, не менш важливе, завдяки Прозорро будь-який громадянин може дізнатись про все, що стосується витрачання наших податків владою, про те якому депутату належить та чи інша фірма і які схеми використовують замовники.

 

Олена Сінченко, Дмитро Сінченко

 

Ця публікація була створена за підтримки Європейського Союзу. За зміст публікації відповідальна ГО "Офіс Регіонального Розвитку". Зміст публікації не є відображенням офіційної позиції Європейського Союзу.

сайт коаліції "Рада Експертів"
сайт коаліції "Рада Експертів"
сайт Асоціації Політичних Наук
сайт Асоціації Політичних Наук
сайт Всеукраїнської ініціативи "Рух Державотворців"
сайт Всеукраїнської ініціативи "Рух Державотворців"
сайт ГО "Ексампей"
сайт ГО "Ексампей"
аналітична платформа "YouControl"
аналітична платформа "YouControl"

Подобається сайт? Поділись посиланням із друзями у соцмережах!